L4
  • Home
  • Strony internetowe
  • Pozycjonowanie
  • Social Media
  • Monitoring Marki
  • Oprogramowanie marketingowe
  • Blog
  • Kontakt

Skąd czerpać inspirację do pisania bloga?

Home| hidden| Skąd czerpać inspirację do pisania bloga?

11
mar, 2014
Przez Larry
  • hidden
  • 1 odpowiedź
Skąd czerpać inspirację do pisania bloga W dzisiejszych czasach dużo ludzi swoją popularność zawdzięcza prowadzeniu bloga. Czytelnicy dowiadują się o nowych blogerach najczęściej z telewizji, głównie śniadaniowych, gdzie ci blogerzy są zapraszani, często w roli eksperta w danej dziedzinie. Równie często znajdują ich na stronach internetowych. Zdarza się, że kolejny blog polecają nam znajomi, którzy są zadowoleni z przeczytania u kogoś ciekawego artykułu lub zobaczyli niezwykłą stylizację i udostępniają ją na swoim profilu na Facebooku czy Twitterze, by podzielić się odkryciem z innymi. Blogerom zależy, by ktoś ich polecał, bo dzięki temu zyskują nowych odbiorców, którzy często stają się stałymi czytelnikami. Ważne jest dla nich by przyzwyczajać do siebie subskrybentów, by wracali po więcej. W tym celu trzeba pisać dosyć często nowe posty, warto też reklamować je na swoim FanPage’u, by informacja o nowym wpisie dotarła do większej ilości osób. Inspiracje do kolejnych tematów można czerpać z różnych źródeł, w zależności od tego jaka jest tematyka naszego bloga.

Jak założyć bloga / prezentacja opisowa

Większość postów pisana jest na podstawie własnego życia. Często blogi zakładają ludzie, którzy chcą się podzielić z innymi tym co przeżyli. Mają wewnętrzną potrzebę opisania tego co w danej chwili myślą. Własne doświadczenia autora lub jego obserwacje sprawiają, że odbiorcy chętniej czytają jego bloga i utożsamiają się z nim, wręcz czują jakby go znali i zaczynają wraz z nim przeżywać jego przygody. Uruchomiona ciekawość często kieruje ich do wracania na bloga i czytania kolejnych postów. Źródłem weny do pisania takich tekstów mogą być zabawne sytuacje związane z naszą rodziną, z dziećmi, z mężem. Jeżeli mieszkamy w mieszkaniu studenckim inspirować nas mogą nasi współlokatorzy i ich perypetie. Mieszkańcy bloków często opisują życie szalonych sąsiadów. Zdenerwowani petenci walkę z wiecznie obrażonymi paniami w okienkach, czyli polską biurokrację i absurdy związane z próbami załatwienia spraw w urzędach.

Inspiracji można szukać w historii danego regionu, z którego pochodzimy, w podróżach po nieznanych zakątkach naszego miasta. Warto te opowieści połączyć ze zdjęciami. Zawrzeć w takim wpisie przestrogi i rady dla czytelnika, gdzie się wybrać, a które miejsca lepiej omijać.

Blogi pisane są głównie o pasji, o czymś co zawładnęło życiem autora, o tym co go interesuje, co jest sensem jego życia, to właśnie takie blogi czytamy najchętniej, ponieważ czyjś zapał pomaga nam nie tylko również rozkochać się w czyjejś pasji, ale także rozbudzić w nas odkrywcę, zmusza by zajrzeć w głąb siebie i zastanowić się co nas pasjonuje, czego chcemy od życia i o czym my byśmy mogli pisać. Właśnie w tej sposób rodzą się kolejne blogi. Ktoś nas zaraził swoją pozytywną energią, podzielił się nią z nami i dał nam motywację, by również pisać i motywować innych.
Obecnie bardzo popularne są blogi o zdrowym odżywianiu, wspólnym odchudzaniu, zamiłowaniu do ćwiczeń fizycznych, biegania, jazdy na rowerze. Pisać można absolutnie o wszystkim, ważne jest jednak by pisać szczerze i prosto z serca, bo tylko prawdziwa pasja jest zaraźliwa i tylko prawdziwy entuzjazm może inspirować innych do tworzenia.

Czasem, gdy już prowadzimy bloga i nie wiemy o czym pisać, warto zerknąć do komentarzy pod naszymi poprzednimi wpisami, czytelnicy mogą zaproponować jakiś temat, który możemy podchwycić, dajmy im poczuć, że również mają wpływ na to co piszemy i że są dla nas ważni. Chętniej wrócą, by sprawdzić czy przypadkiem nie zainspirowali autora do napisania tematu, który podrzucili. Nie ma lepszego źródła pomysłów, niż żądny wiedzy czytelnik. Ci bardziej dociekliwi będą domagać się kolejnych wpisów, które później będą komentować, a gdy my udzielimy im odpowiedzi, ucieszą się i będą starali się podtrzymywać dyskusje. Dzięki czemu możemy zyskać kolejne materiały, bo cóż może być lepszego niż temat, o który czytelnik sam prosi? To tak jak Frugo, które wróciło do sklepów na prośby lub wręcz błagania fanów! Dzięki temu okażemy szacunek fanom i pokażemy im, że nie prowadzimy bloga dla siebie, czy w najgorszym wypadku – dla pieniędzy, tylko właśnie dla nich! Odpowiadając na kolejne pytania pokażemy, że czytelnika stawiamy na pierwszym miejscu.

Skuteczną metodą na pozyskanie grona odbiorców, jest znalezienie tzw. „wąskiego gardła”, czyli tematu, o którym w sieci jest niewiele informacji i w którym dobrze się czujemy i o którym potrafimy dużo powiedzieć, dzięki temu szybko możemy stać się ekspertami w niszowej dziedzinie. Istnieje wtedy pewność, że trafią do nas odbiorcy, którzy szukają dokładnie tego o czym piszemy i których, również fascynuje dany dział, chętnie będą wdawać się w dyskusje na temat pasji, które z nami dzielą, spowoduje to ruch na blogu, a o to nam przecież chodzi.

Warto też odnosić się do tematów, które są popularne w danej chwili i miejscu. Wskazane będą tutaj recenzje znanych utworów, recenzje filmów, opinie na temat książek czy komentarze do wypowiedzi popularnych osób. Przez takie zabiegi można pokazać, że interesuje nas to co się dzieje na świecie.

Warto też śledzić ciekawostki ze świata, święta obchodzone na świecie danego dnia. Wpis o Dniu Uśmiechu, czy Dniu Herbaty wyda się znacznie bardziej interesujący niż kolejna informacja o Międzynarodowym Dniu Bez Papierosa, o który nota bene media masowe wspominają na każdym kroku.

Ważna jest indywidualność. Inspiracje do pisania blogach można czerpać zewsząd, warto szukać ich na każdym kroku i o każdej porze. Każdy choćby najmniejszy pomysł warto zapisać, by nic nie umknęło w zgiełku dnia codziennego. Najlepszym przyjacielem blogera jest notes, jak to mawia mój ulubieniec Kominek.

Jak założyć bloga – prezentacja filmowa


Powiązane tematy

  • Jak założyć bloga?
  • Jak zacząć pisanie własnego bloga?
  • Jak mieć popularnego bloga?

About Admin

Pasjonat nowych technologii oraz ekspert w dziedzinie tworzenia systemów marketingowych z wykorzystaniem oprogramowania Zennoposter. Głowa działu technicznego L4.

1 Komentarze

  • Przez anonim

    Tekst bardzo interesujący i rzeczowy. Napisany w sposób zrozumiały dla czytelnika . Szczególnie poleciłabym go początkującym blogerom znajdą tam wiele wskazówek i trików dzięki ,którym w łatwy sposób będą mogli rozbudować swojego bloga i zyskać popularność.

Pozostaw komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Opinie naszych klientów

Grzegorz Ciszewski – Przedsiębiorca
Grzegorz Ciszewski – Przedsiębiorca ,

Pełen profesjonalizm! – tak mogę skwitować współpracę. Dostępność, kompetencje, kreatywność to atrybuty firmy. Muszę przyznać, że efekty prac przerosły wartość dodatnią. Jeśli celem jest dalekosiężny rozwój wybór firmy L4 będzie dobrym trafem.

Krzysztof Zubek – MTA Engineering
Krzysztof Zubek – MTA Engineering ,

Wszelkie powierzone prace L4 wykonuje zawsze solidnie i na czas. Jestem bardzo zadowolony z prawie trzyletniej współpracy w zakresie projektowania, administracji oraz pozycjonowania stron internetowych.

Agnieszka Orłowska – Stow. Maja
Agnieszka Orłowska – Stow. Maja ,

Firma L4 wspiera inicjatywy charytatywne finansując z części swojego dochodu dobroczynne działania Stowarzyszenia „Maja”. Dziękuję serdecznie za pomoc i życzę wszystkim klientom firmy równie owocnej współpracy. Więcej o akcji.

Pobierz za darmo!

Rozdajemy gratisy
Udostępniliśmy szablon przeznaczony dla programu Zennoposter, którego zadaniem jest analiza treści na stronie internetowej pod kątem występowania duplikatów - zobacz szczegóły

L4 Charytatywnie

  • Akcja charytatywna L4
  • Stowarzyszenie „Maja” – informacje
  • Strona www za darmo

Formularz kontaktowy

Dane firmowe

L4 - Paweł Wojteczko
ul. Romera 37/2
20-487 Lublin
NIP: 867-204-33-33
REGON: 363839224
Tel: +48 500-517-699
Email: dzialhandlowy@l4.net.pl

Social Media