- Blog firmowy
- 7 komentarzy
Telefony komórkowe towarzyszą nam każdego dnia. Dziś nie posiadamy już jednej komórki, ale dwie lub więcej. Telefon prywatny i służbowy to częste połączenie w dzisiejszych czasach. Często oba ze stałym dostępem do łącza internetowego. Sprzedaż takich sprzętów rośnie. Przeglądamy na nich portale społecznościowe, pocztę, robimy przelewy, zakupy, czy zamawiamy jedzenie. Strony które nie są dostosowane do urządzeń mobilnych stają się dla nas przestarzałe i zacofane. A chęć korzystania z nich, ulatnia się z nas w chwili pierwszego kontaktu.
Koszty dostosowania naszej strony do działania w świecie mobilnym będą niewielkie jeśli porównamy je z korzyściami jakie idą z tego tytułu. Dzisiejsza technika pozwala na łatwe i szybkie dostosowanie strony do zmieniającej się rozdzielczości.
Trzeba pamiętać, że nasza strona nie składa się tylko tego co się wyświetla. Dodatki typu flash czy JavaScript mogą nie funkcjonować, lub działać błędnie na mobilnym urządzeniu. Nie należy podlegać złudzeniu, że specjalna przeglądarka w telefonie tak skompresuje naszą standardową stronę, iż wszystko będzie czytelne dla użytkownika. Dodatkowo strony www potrzebują dużego transferu danych, co zmusza odbiorcę do długiego oczekiwania na załadowanie, jak również utratę cennego transferu internetowego.
Strona moblina jest całkowicie dostosowana do smartfonów, tabletów. Odbiorca stawia tutaj najbardziej na funkcjonalność. Można nadać jej inną domenę, ale proces taki wydaje się zbędny. Trzeba dbać o to, żeby użytkownik czuł się jak w oryginalnej, standardowej stronie i miał ochotę do niej wrócić na standardowych urządzeniach. Ważne jest wyróżnienie tych części na stronie po które sięga on najczęściej, np. pasek menu, czy panel logowania.
Strona mobilna powinna zostać założona przez kogoś, kto uważa że odbiorcy mobilni są dla niego ważni. Najbardziej zainteresowani powinni być właściciele witryn oferujących usługi pierwszej potrzeby, m.in.: banki, pizzerie czy taksówki.
Kiedy strona mobilna została opracowana w kolejnym etapie powinna zostać przetestowana. Kontrola działania i wykrywanie błędów przed oficjalnym wprowadzeniem jest ważna, bo pozwala na sprawniejsze jej funkcjonowanie w przyszłości. Ważne jest by klienci postrzegali naszą witrynę, jako coś co idzie z duchem czasu. By błędów z działaniem strony nie odnosił do oferowanych usług.
Każdy taki portal powinien charakteryzować się szybkością wyświetlanych danych, jak również niezawodną komunikacją. Wszystko co dla użytkownika ważne i potrzebne powinno być na wierzchu, bez konieczności otwierania kolejnych kart przeglądarki. Osoba, która szuka informacji na danej stronie w swoim telefonie, potrzebuje tylko podstawowych danych. Jako właściciel strony musisz być tego świadomy.
7 Komentarze
Na szczęście mając WordPressa i nowy szablon nie musimy się martwić o wersję mobilną 🙂
Niestety, ale zdarzają się przypadki, że niektóre szablony WordPressa nie są responsywne. Warto przy zakupie ich zwracać na to uwagę.
Gdyby każda strona była zrobiona na wordpress-ie życie było by za piękne. Wiele firm używa tak dziwnych CMS-ów że w życiu chyba mało co mnie jeszcze zaskoczy 😉
To prawda, jest wiele autorskich CMS-ów. Ich jakość nierzadko rzeczywiście pozostawia wiele do życzenia. W niektórych przypadkach to nawet cena zwala z nóg 🙂 – http://pl.wikipedia.org/wiki/Por%C3%B3wnanie_system%C3%B3w_CMS (dolna część strony)
Czy istnieją strony które automatycznie przerobią kod strony html na kod responsywny ? Ktoś słyszał o czymś takim ?
Być może istnieje, ja jednak szczerze mówiąc jeszcze się nie natknąłem na takie narzędzie. Każda strona na swój własny można powiedzieć unikalny kod, dlatego mi osobiście trudno sobie wyobrazić, aby móc wykonać taki tool.
Automatycznie nie. Póki takie nie ma.